بازارهای هفتگی مالزی

بازارهای هفتگی مالزی

شاید شما هم وصف سبزیجات و میوه های مالزی را شنیده باشین شاید لذیذ بودن غذاهای مالزیایی ها بخاطر استفاده از این سبزیجات تازه و خوشمزه ست اگه تور مالزی را انتخاب کردین و میخواید در آپارتمان محل اقامتتون آشپزی کنین میتونید از بازارهای هفتگی مالزی تازه ترین مواد غذایی را تهیه کنین و از طعم خوبشون لذت ببرین مخصوصا خانمها که عاشق تنوع هستن http://malaysia12.com/

امروز میخوام در مورد بازارهای روزانه و یا هفتگی که معمولا در همه مناطق مالزی به چشم میخوره براتون بنویسم چون این بازارها در واقع برای خرید دانشجویی بد نیست ترجیح دادم یک مطلبی براتون بنویسم شاید به دردتون بخوره حتما می پرسین در بازار های هفتگی چه چیزایی میشه تهیه کرد و این بازار ها چه ویژگی هایی دارند؟ بازارهای هفتگی یکی از بهترین مکان ها برای خرید مواد تازه و ارزونه در قسمت زیر بیشتر راجع به این بازارهای هفتگی براتون توضیح دادم.

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

http://malaysia12.com/ این بازارها در محله های مختلف هر شهر برگزار میشه بازارهای هفتگی مکان مناسبی برای خرید سبزیجات ، میوه جات ، فرآورده های محلی ، زیتون ، پنیر ،ادویه جات و خشکبار و… هست لباس ، پارچه ، عطر ، ظروف پلاستیکی و… نیز در این بازارها با قیمت پایین به فروش میرسه و مسلمه که نباید به دنبال عطر و لباس های اصل در این مکان ها بود ! لازم به ذکره که این بازاری های هفتگی، معمولا پر از ازدحام جمعیته بنابراین حواستون به جیب و کیفتان باشه.

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

مطمئنا در ایران تو هر شهری که هستین از این بازارها در منطقه ای که زندگی میکنین داره ،منظورم همون شنبه بازار و یا یکشنبه بازار و سه شنبه بازار و …. هست یادمه یک بار با یکی از رفیقام رفته بودم به یکی از این بازارهای نزدیک خونمون ، تقریبا یک ساعتی خرید کردیم،اونقدری هم خرید کرده بودیم که با زحمت وسایلی که خرید کرده  بودیم رو تا نزدیک ماشین آوردیم .هی به هم نگاه میکردیم و میخندیدیم ، میگفتیم این همه خرید ……….. باورم نمیشه که فقط براش 50 رینگیت پول داده ام، گه همین ها رو از یک فروشگاه زنجیره ای میخریدیم تقریبا باید 2 برابر پول میدادیم http://malaysia12.com/

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

http://malaysia12.com/در این بازارها همون طور که نمونش توی ایران هم هست در واقع هر کسی یک گوشه ای وسایلش رو پهن میکنه یا روی چرخ های مخصوص به طور منظم کنار هم مستقر میشن در همون جایی که براشون در نظر گرفته میشه روی هر چرخ هم معمولا یک چتر بزرگ میذارن که اگه بارندگی شد هم وسایل و هم مردم خیس نشن چتر برای آفتاب نیست چون معمولا این نوع بازارها اینجا از ساعت 6 عصر باز میشن و 10 شب هم بسته میشه ولی از این بازارها همه چیز رو نمیشه خرید …. توی بازارها اگه خواستین برید ترجیحا فقط میوه و سبزیجات و پیاز و سیب زمینی و از اینجور موارد رو بگیرید چون هم سالم هستن و هم ارزون .

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

هر چیزی که شما به فکرتون برسه توی این بازارها میفروشند از غذا و ساندویچ گرفته تا میوه و گوشت و سبزیجات و لباس و هر چیز دیگه که فکرش رو بکنید روی هر چیزی هم قیمتش رو بزرگ روش مینویسند البته ناگفته نمونه این بازارها ساعات اولیه که باز میشن بهتر هست که برید چون یه خورده تمیز تره ولی در ساعتهای آخر تقریبا به دلیل قاطی شدن بوی گوشت و مرغ و غذا و ساندویچ و میوه و ….. نسبتا جالب نیست و از خریدتون لذت نمیبرید لوازم داخل این بازارها تقریبا ارزونتر از فروشگاههای زنجیره ای هست .

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

http://malaysia12.com/

بازارهای روزانه و هفتگی در مالزی

 http://malaysia12.com/منظور از بازارهای روزانه چی هست ؟

در بعضی از مناطق هم در یک ساعت مشخص که معمولا صبح یا شب هست این بازارها باز میشن ولی معمولا هر روز صبح 2 ساعت و یا هر شب 2 تا 3 ساعت هستند که اصطلاحا بهشون میگن بازار صبح (morning market) و یا بازار شب(night market)

برای اینکه بدونید که همچین بازارهایی کلا از هر نوعش در محل زندگی شما هست باید از همسایه ها بپرسید اگه باشه بهتون میگن امیدوارم که این پست هم براتون مفید باشه و بتونید در این مورد از خریدهاتون یه مقداری از پولهاتون رو پس انداز کنید و اگه هم میخواید با مراکز خرید مالزی آشنا شوید با این شماره 43674367 تماس حاصل فرمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.